Search This Blog

Artikel Pilihan

Jom Hafal dan Amal Doa Masuk Pasar... 💞

Alhamdulillah.. Dalam Sunnah Rasulullah Saw ada Kejayaan.. Baginda Rasulullah Saw telah ajar banyak doa kepada kita agar kita sentiasa ingat...

sering di tanya soalan ini. semoga memberi contoh yang baik

Wednesday, August 14, 2013

salam, prof..selamat hari raya
....saya selalu ikut rancangan2 prof di tv...prof, mcm mana saya nak ubah hidup saya prof, saya sekrang bekerja sendiri, tp skrg job mmg x de langsung, saya berasa amat down sekali, seolah2 hidup ini dah x de apa2 prof,,,hidup saya kosong....saya x de mak, dah meninggal, saya x de tempat nak menumpang kasih mak...dah bertahun2 saya tak menyambut hari raya.....saya rasa hidup saya skrg berada di bawah skali, saya rasa rendah diri sbb ramai yg memandang rendah pada saya....saya jd rendah diri, dah menjauhkan diri dgn kawan2 dan org lain...baru2 ni org yg saya sayangi pula saya tau dah bertunang dg org lain...saya amat kecewa prof...saya rasa seolah2 doa2 saya selama ini tidak diterima Allah....saya rasa begitu down sekali, smapikaan saya malu utk keluar rumah, saya cuma berkurung dlm bilik...saya inigin memulakan hidup baru prof, tp saya x tau tau nak mula dari mana.....saya rasa ini hhukuman Allah pada saya atas kesalahan dan dosa2 saya masa lampau, saya cuba dekatkan diri dengn beribadah n baca quran, tp hati saya masih x tenang prof....saya rasa saya x penah rasa kebahgiaan hidup di dunia ini...kdng saya terpikir kenapa allah x amik saja nyawa saya dripada hidup x bahagia dan x tenang...berbagai masalah......bantu la saya prof,saya x tau lagi nak rujuk pada sapa lg.....saya perlukan bantuan sesorang....saya hargai bantuan prof....assalamualaikum....

jawapan saya yang tak sepertinya.
syukur ada nyawa ada iman dan akal waras. ubah minda kepada kesykuran bukan keluhan. Iblis amat suka jika kita putus asa . audit diri kita banyak iblis atau malaikat di hati. JIka baik hasil hidup bererti minda positif jika negatif erti minda dan hati negatif. taubat dosa lalu, cari kawan baik dan buat baik dan banyakkan tolong orang dan taat ibu bapa dan cukupkan solat. jika tak solat tidak akan bahagia. jika mahu mati sudah bersedia ke menghadapi sakratul maut dan seksa kubor dan padang mahsyar. sibukkan diri buat kebaikan >

No comments:

Post a Comment